آشپزی, مقالات

شیرینی پفکی با سس پرتقال و زنجبیل و روغن تخمه کدو

دستور پخت شیرینی پفکی

دستور پخت شیرینی پفکی- در این آموزش می خواهیم طرز تهیه  یک مدل شیرینی پفکی بسیار خوشمزه رو بهتون آموزش بدیم که با سس پرتقال و زنجبیل و روغن تخمه کدو کاژان نیوشا آماده میشه و یک طعم بسیار عالی داره با ما همراه باشید.

مواد لازم (مناسب برای 20 عدد):

– برای موس تخم کدو

  1. 20 میلی‌لیتر (حدودا 1.5 قاشق غذاخوری) روغن تخمه کدو کاژان
  2. 130 گرم شکلات سفید
  3. 300 میلی‌لیتر خامه زده شده (خامه قنادی)
  4. 1 عدد تخم مرغ
  5. 4 قاشق غذاخوری آب
  6. 50 گرم تخمه کدو خرد شده
  7. 1.5 گرم ورقه ژلاتین

– برای شیرینی

  1. 250 میلی‌لیتر آب
  2. مقدار کمی نمک
  3. 50 گرم کره
  4. 150 گرم آرد
  5. 4 عدد تخم مرغ

– برای سس پرتقال و زنجبیل

  1. 350 میلی‌لیتر آب پرتقال
  2. 50 گرم شکر
  3. یکی و نصفی چوب دارچین
  4. 1 تکه زنجبیل تازه
  5. 2 قطره اسانس پرتقال
  6. 1 بسته پودر پودینگ وانیل (با کمی آب مخلوط شده باشد)

– برای چاشنی

  1. توت های تازه (تمشک، بلوبری و …)
  2. شکر قنادی یا پودر قند

دستور پخت شیرینی پفکی:

1- برای تهیه شیرینی پفکی، خامه و آب را با نمک و کره در تابه بجوشانید. تمام آرد را یکباره اضافه کنید و بلافاصله با قاشق چوبی هم بزنید تا یکدست شود. آنقدر به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط به شکل یک گلوله درآید. تابه را از روی اجاق گاز بردارید، مخلوط را در ظرفی بریزید و بگذارید کمی خنک شود.

2- تخم‌مرغ‌ها را هم زده و کم‌کم به خمیر اضافه کنید. مخلوط را هم بزنید تا زمانی که صاف و براق شود و زمانی که مقداری از خمیر را با قاشق بلند می‌کنید، مایع کش آمده و پاره شود.

3- شیرینی را در قیف شیرینی‌پزی بریزید و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده‌اید، آن را به حالت گلوله‌ای با اندازه یکسان (نه خیلی بزرگ، زیرا حجم آنها در زمان پخت دو برابر می‌شود) درست کنید. سینی پخت را حدود 20 دقیقه در فری که از قبل با حرارت 200 درجه سانتیگراد گرم شده قرار دهید تا شیرینی‌ها قهوه‌ای – طلایی شوند.

4- ورقه‌های ژلاتین را در آب سرد خیس کنید. شکلات سفید را در بن‌ماری (روی بخار آب داغ و حرارت غیرمستقیم) ذوب کنید.

5- برای تهیه موس تخم کدو، تخم مرغ را همراه با آب روی بن‌ماری هم بزنید تا کف کند.

6- تا جایی که ممکن است ورقه‌های ژلاتین را آب‌گیری کنید و در مخلوط تخم مرغ حل کنید. تابه را از روی حرارت بردارید و به هم زدن ادامه دهید تا مخلوط ولرم شود.

7- شکلات سفید آب شده را اضافه کرده و هم بزنید.

8- دانه های کدو حلوایی، روغن تخمه کدو کاژان و خامه قنادی را با دقت داخل آن بریزید و به آرامی مخلوط کنید و در نهایت موس را سرد کنید.

9- برای تهیه سس پرتقال و زنجبیل، آب پرتقال را با شکر، دارچین، زنجبیل و اسانس پرتقال روی حرارت قرار دهید. پودینگ وانیل مخلوط با آب را به سس اضافه کنید و بگذارید بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

10- موس سرد تخمه کدو را درون قیف شیرینی‌پزی با نازل (سری) کوچک بریزید. برای پرکردن داخل شیرینی، سر قیف را از قسمت زیر، داخل شیرینی‌های خنک شده قرار دهید و موس را در داخل شیرینی‌ها پر کنید. پس از پر شدن شیرینی‌ها روی آن‌ها کمی پودر قند پاشیده و با توت‌های تازه تزیین کرده و با سس پرتقال و زنجبیل سرو کنید. نوش جان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *